2010-01-09
 13:38:45

Gibson's Burk

Å T T O N D E   J A N U A R I
Idag hade vi hund på morgonen och då gick vi igenom lite hur terminen skulle se ut och sådär, och efter det hade vi svenska där vi fick göra en liten uppgift om orsaksanalys. Sen var det lunch och efter det PoF, Projekt och Företagande, där vi pratade om vad vi skulle göra under terminen och gick igenom målen. Det verkar vara en kul kurs. Efter detta gick jag och Frida ner till stallet och eftersom jag var en av de som hade städjouren torkade jag golvet i stallgången. Cissi och Maria var också kvar i stallet så vi stängde grindarna och släppte våra hundar så de fick springa av sig lite, deras hundar lyssnar inte så bra på inkallning än. När vi började frysa fångade vi hundarna och gick hemåt, och väl hemma lagade mina sambos mat så jag slapp det också.

På svenskan idag berättade Josefine att hon hade en hund-burk med pengar som bara gick till Pila och ingenting annat. Så efter maten gjorde jag och Jennie också varsin sådan burk. En bra idé tyckte jag! Så lägger man i småpengar man har där eller som jag tänker göra - lägga i en fast summa varje månad. Tror att det får bli 50 eller 100 kronor plus småpengar när jag har. Vet inte riktigt hur mycket jag har råd att lägga i varje månad där men förhoppningsvis blir det 100 och det lutar ditåt.

 

Jag har lagt i 300 kronor som startsumma och nu kommer det alltid finnas pengar om jag behöver eller vill ha något till Gibson eller om något behövs akut. Det känns bra.

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: