2011-12-06
 22:15:22

Framsteg

Oj.. Det var ett tag sedan jag skrev här. Ett himla tag sen. 16 månader och 17 dagar sedan mer exakt.
Jag går nu mitt sista år på Hundsportsgymnasiet och har snart bara en termin kvar. Just den här terminen har varit lite av terminen från helvetet med så mycket prov, inlämningar och arbeten att man fått lust att rent ut sagt gå och dö några gånger - till det hör då att jag inte ens går studieförberedande som min sambo, Frida, gör utan jag går det lite slappare hundspåret.
Både jag och Gibson har varit med om otroligt mycket och utvecklats desto mer sedan jag skrev sist. Gibson är en helt annan hund sedan kastreringen och all träning vi lagt ner. Han är min prins, mitt lilla monster, och han charmar större delen av de människor han möter. Just nu tränar vi jaktapportering och brukssök mest, och vi verkar ha hittat Gibsons sport. Han får vad jag kallar "schäfersyndromet" när vi tränar sök, helt galen blir han och det är jättekul att se att han har det i sig.
Jag har också utvecklats och lärt mig genom diskussioner med kompisar, lektioner, kurser och föreläsningar. Men framför allt har jag lärt känna Gibson ännu bättre. Det känns som att vi är så sammansvetsade vi kan bli, ett perfekt par. Vi har våra konflikter, men det löser sig alltid.
Den senaste veckan har jag dessutom var schäfervakt åt en kompis, jättekul att ha och träna två så olika hundar! Jag har väldigt länge velat ha en jaktgoldenvalp att träna riktig jaktapportering med, där jag inte behöver lära in allting från början utan mycket finns i från start. Suget efter en till hund blir inte precis mindre när jag hela denna veckan kunnat stilla min träningsabstinens. Jag har kunnat sluta när det går som bäst för Gibson, och då kunnat träna Mara (schäfern) istället. Hon tröttnar inte i första taget. Perfekt!
I framtiden, när jag har lägenhet, jobb och bil. Då ska Gibson få bli storebror till en liten kille :)
Jag är inte särskilt bra på att hålla igång bloggen, obviously, men vi får se om jag slänger in ett inlägg då och då.
Jag slänger in en bild på Gibson med två av sina bästa kompisar,
Jack (t.v.) och Sally (t.h.) när vi var hemma hos Frida sist.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: