2010-04-27
 23:19:53

Röntgenresultat!

Gott om uppdateringar var det ont om här ja! Men så är det, fullt upp.. Vi har massor att göra i skolan och dessutom ska man hinna städa, diska, laga mat, träna hund, träna sig själv, göra läxor och inlämningar och plugga för prov och någonstans i mitten ska man ha plats för sina vänner också. Det är inte lätt. Men trots att det är otroligt jobbigt så trivs jag att bo hemifrån. Självklart längtar jag hem, där man slipper laga mat själv och städa heeela boendet, men här uppe har jag fått så mycket kompisar och jag är ändå ganska självständig så det är skönt att få ta ansvar för en egen lägenhet.

Jag ska uppdatera mer en annan dag, någon gång när jag hittar lite tid. Men det jag ville säga nu som är viktigast är att jag pratade med mamma idag och vi har fått resultaten från röntgen! Det blev väl inte riktigt som jag hoppats på, men helt okej. Jag skulle älska Gibson även om han hade det värsta på alla leder. Resultaten blev som så att han fick 0 på armbågarna, alltså felfria. På höger höft fick han B, inte perfekt men man får fortfarande avla på det, och på vänster höft fick han C. Det där C:et är jag inte helt glad över men han kommer ju fortfarande fungera som hund, bara att jag aldrig kommer kunna avla på honom för det är inget jag vill föra vidare. Hade ju lite småplaner om att ställa ut honom ganska snart och om han då hade fina höfter kanske försöka få en kull på honom någonstans för han är en underbar hund. Men de planerna lägger jag på hyllan, han får nöja sig med att vara min älskling. Nu blir det att träna på allt vi vill träna på så han behåller musklerna men ändå ha lite i bakhuvudet att vara lite försiktig med höften.

Utställning har jag inte lika bråttom med längre, men det kommer. Vi ska hinna öva först, jag vill ha lite kritik på honom. Nu har jag börjat fundera mer seriöst på kastration också, han fungerar ju bra såhär. Men en kastration minskar risken för onödiga händelser som tjuvparningar, och dessutom slipper han bry sig så mycket om löptikar och förhoppningsvis blir han inte lika besatt av kissfläckar. Så det blir väl att spara ihop till det nu..

Annars går iallafall allt bra med honom och även om vi har våra svackor så har de bra dagarna fortfarande övertaget och jag ångrar inte en sekund att jag köpte honom! Han charmar de flesta av mina kompisar!

Bilder kommer en annan dag, jag måste sova nu. Imorgon har vi nationella prov i engelska och dessutom måste jag plugga från imorgon och resten av helgen för att hinna bli klar med lite arbeten... uscha..

Ha det bra!
/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: