2010-07-05
 13:29:56

Those nights kept me alive

Förlåt förlåt förlåt men jag har inte haft tid eller ork att uppdatera, det är väl bara att erkänna. Jag suger på att blogga. Det har som ni kanske kan räkna ut hänt en heeel del sen jag skrev senast. Jag har fått uppleva min första studentvecka i Forshaga som resulterade i att jag stog och grät med halva skolan på ghettot, att jag blev tårögd av hur fina alla var när de skulle till balen, att jag grät när de tog studenten och jag insåg att hälften av mina bästa vänner i forshaga inte kommer tillbaka till hösten. Men jag har också haft otroligt kul, vi gjorde verkligen den sista tiden till den bästa. När vi hade en vecka kvar blev det också så att jag och Frida flyttade ihop i en av skolans tvåor, min sambo Jennie flyttade ihop med Fridas sambo Matilda i en annan tvåa och min andra sambo Karin flyttade till en av våra klasskamrater. Så nu är jag och Frida sambos, våra hundar går perfekt ihop och det är jätteskönt att slippa ha tre okastrerade hanar i en lägenhet. Min och Fridas lägenhet blev snabbt väldigt hemtrevlig och hundarna trivs super!

Nu har jag sommarlov, jag har hunnit jobba lite och även haft Frida och Jack här nere i 11 dagar. Efter att ha jobbat 5 dagar på frihamnen var jag helt slut men fick iallafall ihop pengar, att ha Frida och Jack här nere var helt perfekt! Vi tränade hund, solade, badade och hittade på massa kul saker! Måndag den 28 var min granne hundvakt och vi åkte till Liseberg för att träffa några av de vi känner i Forshaga, på kvällen fick vi skjuts hem till mig för att hämta hundarna och sedan tillbaka till Kungälv där vi allihop sov hos Micke och Patrik. Supertrevligt! Dagen efter åkte vi hem till Bex och hundarna fick en redig promenad och även ett litet bad i värmen. När vi kom hem på eftermiddagen var alla väldigt trötta.

Jag har även hunnit med en hel del hundträning sedan jag skrev sist. Gibson kan tunnel, hopp och nästan slalom i agilityn. Han blir bättre och bättre på inkallning och sedan jag kom hem har han varit lös varje promenad varje dag, det är något han älskar. Han blir bättre och bättre på apportering och tanken är väl att vi ska börja träna det seriöst också. Han har också lärt sig lite kommandon som skall, tyst, backa, tass (han lyfter höger tass från marken, vi ska också lära in andra tassen så jag sedan kan växla de två kommandona så han kan trampa med tassarna på kommando), mellan (gå mellan benen, han kan också sitta och ligga mellan benen, så småningom ska han kunna backa och krypa där också), genom (slalom mellan benen) och vi har börjat med kö, att han ska sätta upp tassarna på min rygg och sedan ska vi gå. Det är säkert något jag glömt men det har iallafall hänt en hel del och han är så duktig.

Jag tror inte heller att jag skrivit här att i slutet av terminen fick Gibson en hotspot, inte alls kul! Vi åkte till veterinären som rakade, tvättade och skrev ut antibiotika och jesus vad dyrt det var för det lilla! De har en grundavgift på ca. 500 kr! Men Gibson är ju såklart värd det <3 Såret läkte iallafall superfint och pälsen är på väg tillbaka nu.

Om man ska fortsätta på hälsofronten vill jag jättegärna tillbaka till skolan och skrapa hans tänder, han har inte mycket tandsten men jag vill ta det innan det sitter för hårt.. Tyvärr får det vänta till efter sommaren då de instrumenten är så himla dyra. Han har också blivit röd i ena örat, jag tvättade med koksaltlösning när jag såg det och det är mycket mindre rött men jag får inte bort det sista oavsett hur lite eller mycket jag tvättar. Vet inte riktigt vad det är men så länge han inte lider av det så gör jag inte så mycket mer än att tvätta och hålla koll.

För ett tag sedan bytte jag också foder till Canami men då jag inte tycker att det fungerar som jag vill, likt Doggy nu när Gibson är mycket mer aktiv, så har jag bestämt mig att jag ska prova Standardt. En klasskompis till mig har forskat en hel del om foder och även pratat med hon som gör Standardt och jag litar på hennes omdöme då hon är väldigt kunnig och hon tycker att Standardt är det bästa fodret hon hittat så jag ska ringa och prata lite med den kvinnan jag med och sedan förhoppningsvis byta. Sen hoppas jag slippa byta foder igen, men jag vill ju ha ett där Gibson tar upp så mycket som möjligt av näringen.

Just nu har jag fullt upp att leta praktikplats. I princip hela min sommar är planerad men någonstans måste jag få in två veckors praktik, och så ska jag hitta praktik också. Allt inom hund har ju semesterstängt så det är inte så lätt..

Jag ska lägga upp massa bilder och filmer på Gibson också, kanske samla allt i en film, men det får bli en annan dag. Nu hoppas jag att alla har det bra och får en superbra sommar, det ska iallafall jag ha!

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: