2010-01-02
 20:46:20

Klövjeväska #1

T R E T T I O F Ö R S T A   D E C E M B E R
Idag provade vi klövjeväskan på promenad första gången. Gibson tyckte det var lite konstigt i början att han gick in i dörrkarmar och buskar när väskan satt på, men det gick väldigt bra. Jag la i två uppblåsta plastpåsar för att fylla ut väskorna utan att det skulle väga någonting och de plastpåsarna var inte så fyllda längre när vi kom in eftersom någon tyckte att det var en utmärkt idé att rulla sig med väskan på vilket resulterar i smällda påsar. Jaja, inte hela världen och han skötte sig ändå väldigt bra tycker jag. Jag ska försöka ha på väskan under en kort promenad om dagen ett tag så han får vänja sig, och sen ska vi börja med jättelätta tyngder tills han är iallafall ett och ett halvt år om inte lite längre så han får växa klart innan vi successivt börjar öka vikterna.

Här i Dalarna är de också mycket bättre på att ploga än hemma - så det blir superfina kullar som vi springer upp och ner för. Bra träning både för mig och Gibson även om jag ibland är lite lat och bara pekar uppåt och säger "upp". Han verkar förstå för varenda gång rusar han upp och sen kommer han ner igen.

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: