2010-01-04
 10:29:28

God Morgon!

Det känns faktiskt ganska skönt att vara tillbaka i Forshaga. Det är jättehärligt att vara hemhemma på Orust också eftersom jag inte är där så ofta längre men jag gillar Forshaga. Det är charmigt. Och så är ju människorna här underbara också.

Skulle gå upp och ringa Solstaden halv åtta idag för att beställa tid för ett friskintyg som man måste lämna in till skolan, det gick sådär. Jag är inte gjord för att gå upp så tidigt, jag är mer av en nattuggla. Men klockan nio ringde jag iallafall och fick en tid på torsdag 17.30. Spets ska guida mig dit så jag hittar också, och det blir första gången Gibson åker buss. Men det ska nog gå bra tror jag.

Idag ska vi ner till hundstallet och göra hanteringstestet, vi kunde lämna in friskintyget när vi fått det. Men eftersom vi gör testet idag så kan jag börja skola in Gibson de här dagarna innan skolan börjar och det känns skönt eftersom det inte är några hundar i stallet nu. Så man börjar lugnt iallafall.

Testet kommer nog gå superbra tror jag, det enda jag är lite nervös för är ju att han drar ganska mycket/lägger sig ner vid hundmöten och i testet ingår ett hundmöte och att gå bredvid en annan hund några meter ifrån. Vi tränar ju stenhårt varje gång vi möter hundar men han är stark, men jag tror att det kommer gå bra ändå. Om inte annat kommer det bli bättre och bättre för här i Forshaga är det ju hundar överallt så om inte annat kommer han inte orka vilja hälsa och leka med alla. Han kommer inte få hälsa på några nya hundar förutom mina kompisar som jag umgås mest med eftersom de måste kunna vara i samma rum. Men inga nya på promenaderna för då kanske han lär sig att det spelar ingen roll att han drar, han får ändå inte hälsa. Om ett tag kan han kanske få börja hälsa på någon hund någon gång ibland. Det blir nog bra :)

Nu måste jag duscha och göra mig iordning för att kånka ner alla saker till hundstallet, som tur är behöver jag ju inte bära Gibson iallafall. Honom ska jag föresten väga nere i hundstallet, de har ju en riktig "hundvåg" och jag är nyfiken vad han väger. Tror dock att han har gått ner lite, väldigt lite då men, sen han kom till oss eftersom det inte går att undgå att det blir stress när man byter familj. Men det går han nog snart upp igen iallafall och han är ju inte smal så det är ingen fara.


Alla saker som ska med ner till Hundstallet, det blir en intressant promenad...

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: