2010-01-02
 20:54:55

Chilldag

F Ö R S T A   J A N U A R I
Idag blev det en riktig slappardag, jag gick upp och gick ut med Gibson, gav honom mat och sedan gick jag och la mig en stund till. De andra var också riktigt sega så när jag inte varit ute och rastat Gibson har vi mest legat framför tvn. Det går alldelese utmärkt att ligga i soffan och bara hålla i kampflätan så sköter Gibson leken själv, men på kvällen gick jag och mamma ut med honom på en riktigt långpromenad iallafall. Vi avslutade den med att släppa honom på baksidan och så hade jag med en boll så vi lekte och kampade lite. Han sprang som en galning, han kommer nog passa in bland mina närmaste kompisars hundar i Forshaga för de är ganska lika de med.

Kontakten har förbättrats betydligt, kanske för att han nu börjar känna sig mer säker på mig som ägare och kompis. Han söker mycket oftaste kontakt på promenaderna och jag passar då på att belöna med godbitar jag har i fickan för att förenkla kontaktträningen som kommer senare. Han har också förstått att han inte alltid får gå hur han vill i kopplet bara för att det är nya personer som är ute med honom. Han har ju testat oss lite men det har ändå gått väldigt bra hittills tycker jag, det hade kunnat vara så himla mycket värre.

Sen är det väldigt skönt att jag känner mig accepterad för han brukar komma fram till mig och vilja gosa ganska ofta, ligger bredvid mig och sitter jag på golvet (som nu) så kommer han och lägger sig tätt intill. Detta kommer nog bli bra! :)

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: