2010-04-03
 19:39:08

Röntgen

I torsdags hade vi röntgentid klockan två, men Solstaden ringde i onsdags och ville ändra till 10.15 och eftersom vi kunde jobba hemma både på svenskan och matten så åkte jag, Frida och Jonas in tidigt på morgonen. När vi kom till Karlstad gick vi runt lite med hundarna, Gibson upptäckte att en skylt som byter bild var väldigt läskig men när han fått nosa en stund så gick det bra. Sen gick vi och väntade på bussen till Solstaden så åkte den förbi oss! Jag blev skitsur rent ut sagt eftersom jag ville komma i tid. Vi fick ta nästa som inte gick hela vägen utan där vi fick ta en promenad på kanske en kvart för att komma fram, men powerwalk gjorde att vi kom fram i tid trots snö och regn.

Väl framme fick jag fylla i ett papper och vänta i ett annat väntrum medan Frida och Jonas satt kvar i det första med Jack. Och i väntrummet satt vi och väntade.. väntade.. och väntade.. Två och en halv timme senare hade gibson hunnit bli kollad, fått lugnande, röntgas och få uppvaksspruta. Men den största delen av tiden gick till att vänta. Gibson var som tur var väldigt lugn och duktig hela tiden och låg bara och tittade omkring sig om inte jag kelade med honom - då låg han på rygg och njöt.

Efter röntgen när Gibson blivit lite stadigare på benen åkte vi hem till Elias dit också Dejan kom.



Usch, så läskigt att se sin hund 'sövd'...


Han var himla trött även hos Elias så vi lät honom ligga och sova så han blev lite piggare.

Elias och Dejan är förövrigt två av Gibsons bästa kompisar eftersom de ger honom mat varje gång de träffas. Inte helt fel tycker Gibson. Den här gången fick Gibson och Jack varsin stor falukorvsbit av Elias.

Nu ska jag betala så fort jag har tid så får vi snart resultaten från röntgen av SKK, för er som inte förstått det än var det en armbågs- och höftledsröntgen vi gjorde. Men veterinären tyckte att det verkade se bra ut iallafall.

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: