2009-12-28
 23:25:10

Varmt i vattnet?

T J U G O S J U N D E   D E C E M B E R
Jag undrar om Gibson tyckte att det såg varmt ut i vattnet idag... med snö på marken och allt.

På förmiddagen fick jag skjuts av mamma och Ulf till Henån där jag mötte upp Dyma för en långpromenad. Vi gick runt lite och till slut gick vi till Småholmarna, en strand. Eftersom det var helt folktomt släppte jag Gibz så han fick springa av sig lite och det är ju en bit grusväg att gå innan man kommer till stranden. När vi kom till vattnet så var han fram och nosade men jag sa nej och han gick därifrån, så står jag och pratar med Dyma och hör bara "plums" så ser jag ett hundhuvud superlyckligt simma omkring. Great.

Jag kallade in Gibz, jag borde ju förstått att han som är en retriever älskar vatten, och då tyckte han att det var ännu en bra idé att rulla sig i snön. Vilka hyss. Jag fick iallafall kopplat honom efter att han stänkt ner hela mig med sina ruskningar ett antal gånger. Sen gick vi hem till Dyma och tittade på tv så Gibson kunde torka tills jag fick skjuts hem av mor min.

Väl hemma blev det en dusch för Gibson som inte ville in i duschen. Efter lite övertalning och hot om dålig hy som kliar massa av saltet gick han motvilligt in och la sig i duschen. Efter många om och men hade jag iallafall fått i schampo överallt där det skulle vara och sköljt ur det igen och väl ute ur duschen tog det inte många sekunder innan hela badrummet var nerstänkt. Jag torkade så gott jag kunde och sen var det en väldigt ren och fin hund som äntligen fick komma ut.

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: