2010-04-08
 23:07:35

Påsklov

Vi har haft en härlig påsk i Hedemora med fint väder och rolig hundträning! Jag började med slalom mellan benen och idag har vi börjat sätta kommando på det, Gibson har börjat förstå grejen. Men det är inte så konstigt när det handlar om köttbullar. Vi åkte hem i måndags och i tisdags åkte jag och klippte mig, blev däremot ingen stor förändring den här gången. Jag toppade håret och luggen och klippte upp det lite. Det blir skönt att ha lång lugg i sommar så jag kan sätta upp den, förra sommaren drogs jag ju med vit panna. Inte okej.

Igår var det superfint väder så jag gick bort till en liten äng eller vad man ska kalla det där det ligger massa fällda träd i högar, bakom där är det en utmärkt träningsplan. Gibson sprang som en dåre fram och tillbaka, han är alltid så glad och jag blir glad av att se honom så! Så vi tog fram köttbullarna och snörbollen och tränade lite slalom, lite inkallning, lite stanna kvar, klättrade lite för att öva på balansen och så med hjälp av lite mindre träd började vi lite lätt med grunden för agility - viljan att komma framåt och över hindrena. Han skötte sig verkligen helt perfekt! Lyssna så bra på mig och var hela tiden alert på vad jag ville. Vi tränade också lite följsamhet, det gjorde vi för några dagar sen också samt i Hedemora och han förstår vinken - är han där jag är så får han köttbullar. Så jag springar, joggar, går och står stilla, så växlar jag mellan dessa och Gibson blir ju jätteintresserad av varför jag inte går normalt så han följer efter - och får godis. Han har förstått det nu och följer efter fast jag inte har några köttbullar framme.

Jag saknar Värmland för jag har fått så sjukt mycket bra kompisar där, men en fördel med att vara hemhemma är att det är lättare att hitta bra träningsplatser utan störning. I Forshaga är det ju folk och hundar på de flesta bra platserna så man får passa på och pricka bra tider. Men allt annat som är bra och all utrustning vi har tillgång till överväger det, för jag har inte så många saker här hemma eftersom det är dyrt. I Forshaga har vi ju fri tillgång till superfina gräs- och grusplaner.

Vi hoppas på fint väder imorgon så ska vi ta ett rejält träningspass igen så det kompenserar lördag, då vi åker tillbaka till Forshaga. Då kommer det också en ny hund till lägenheten så det blir spännande att se hur det går, men det ska nog gå bra. Gibson blir nog glad när han får träffa Jack igen också, de går så bra ihop! (:

/Sandra & Gibson


Frida
PUBLICERAT: 2010-04-09, 11:49:27

Håller med om att det är lättare att hitta mindre störning på hemma plan! Jack är som en ängel till skillnad från i Fif ;)


Victoria
PUBLICERAT: 2010-04-09, 15:44:20 | URL: http://hastpamittsatt.blogg.se/

Utanför Gävle! KAN INTE DU KOMMA OCH TITTA?! :D:D:D:D:D <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: