2009-12-28
 23:26:03

Kloklippning

T J U G O S J U N D E   D E C E M B E R
Efter duschen var det dags för kloklippning också och vilken underbar hund att hantera! Han ligger ju bara och njuter. Stort tack till Therese och Magnus även här som tränat så bra - det är en toppenhund från en toppenfamilj jag fått tag på!

På sista tassen var det något som gjorde att Gibson ryckte till sig tassen vilket resulterade i att jag råkade klippa i pulpan och jag är extremt glad att jag reagerade med lugn och inte blev rädd eller så. Så när det slutat blöda kunde vi smärtfritt klippa resten av klorna, hela tiden låg han helt stilla när jag satt där med papper och väntade på att det skulle sluta blöda.

När jag kommer upp till Forshaga igen ska jag köpa Blodstopp, känns som en bra investering att ha hemma för när jag rastade Gibson gick det ju upp varje gång och jag fick sitta där med papper, dock mindre och mindre varje gång. Han har inte ont iallafall, det är bara jag som känner mig taskig.

Han luktar iallafall gott och klon ser ändå bra ut, det var inte så mycket mer klippt än det skulle vara.

/Sandra & Gibson


Frida
PUBLICERAT: 2009-12-29, 16:19:26 | URL: http://www.fridoss.webb.se

använd potatismjöl istället;P de stoppar blodet snabbt och bra o billigt!! :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: