2009-12-23
 22:54:34

Kampleksak

Jag har ju märkt att Gibson tycker väldigt mycket om att kampa, så jag har flätat och flätat och flätat hur mycket som helst och idag fick han sin för tidiga julklapp. Dock i rosa eftersom det var det enda lakanet jag fick ta men det bryr inte Gibz sig om, han gav leksaken klart godkänt direkt.

Tänkte beskriva kort hur jag har gjort, sen finns det säkert hundra sätt att göra på såhär gjorde jag.


Du behöver ett lakan, det går åt ca ett halvt.



Riv i så många remsor du behöver, riv på längden så de blir så
långa som möjligt.


Fläta remsorna i flätor, nio flätor gjorde jag.



Fläta flätorna till flätor (nio små blir alltså tre stora)



..och avsluta genom att fläta de tre flätorna till en stor fläta.
Jag tycker att det blev ganska lagom längd och bredd på leksaken
men sen beror det på vad man har för hund också såklart.


Sen nästa gång kanske jag väljer en metod med liiite mindre... flätande i.

Detta blir iallafall en riktigt hållbar och praktisk leksak som jag tycker är super :D Det är ju ganska billigt också för man borde kunna hitta riktigt billiga lakan, men det tar lite tid.

Nu ska jag ut en sista gång med Gibson och sen är det nog dags att sova, det blir en lång dag imorgon och jag har planerat långpromenad med fika i skogen på morgonen. Ifall jag inte hinner blogga imorgon så God Jul på er! :) <3

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: