2009-12-20
 01:04:56

Barnkär

Magnus och Therese (Gibsons förra ägare) sa ju att han älskade barn, men han blev verkligen överlycklig när två av mina syskonbarn kom hit idag!

woho
Haha, jag blundar men här är vi på promenad på väg till skogen.

Jag och mamma tog en tur i skogen med Gibz och sen lekte vi på tomten så gibz fick springa efter en leksak. Sen kom både grannen med hund ut och Terese (min syster) med barnen samtidigt. Gibson fick hälsa på barnen och Terese, som inte visste något än. Sen gick vi in på grannens gård som är inhägnad och släppte ihop deras hund, Smulan, med Gibson eftersom jag passar Smulan nån gång ibland. Det gick verkligen super! Smulan är en väldigt ranglåg hund så det var inga problem och de lekte som om de inte hade något stopp, jag passade på att ta lite härliga vinterbilder.

:)
Full fart!

Vi har varit ute nästan hela dagen och åkt pulka med ungarna, lekt med Gibz och sådär, så idag har han fått motion kan man säga! Dock upptäckte vi att han fick snöklumpar mellan trampdynorna som när han gick på dem blev isklumpar, dessa fick vi bara bort med hjälp av varmt vatten och Gibson försökte hela tiden bita bort dem så när vi kom in och han torkat helt på tassarna (man kan ju inte torka allt med handduk tyvärr xD) så satte jag mig och klippte pälsen mellan trampdynorna. Gud vad härlig han är vid hantering, han bara ligger där och ser nöjd ut så där ska Magnus och Therese ha beröm, det ska de även ha för hans superfina öron! Tänderna är också jättefina men öronen är jag imponerad av - helt rena! :D


Gibson och Smulan

Iallafall, nästa gång jag varit ute med honom kollade jag tassarna och inte en enda isklump. Gud vad skönt att slippa dem, och det tyckte nog han också.

Han drar lite i kopplet ibland när man är ute, men delar av alla promenader och nästan hela den sista prommen för dagen gick han utan att dra hela vägen! Jag vill inte kräva för mycket nu i början innan jag känner honom men så länge han inte drar kan han oftast gå både framför och bakom så preciserar vi det mer och mer sen. Men han kan gå bredvid också har jag märkt.
Gibson är superduktig med barnen också, han springer inte på dem eller något utan han går fram försiktigt och de är ju också jätteglada att jag har skaffat hund som de kan busa med.

Jag kan inte låta bli att undra hur det kommer gå när vi ska presentera Gibz för Rulle, hunden min ena sambo har, men det ska nog gå bra. Det skiljer nästan exakt ett halvår mellan dem och de är ganska lika i sättet. Vi får ta ut dem i skogen eller något så de är på neutral mark när de träffas första gången iallafall och så ska jag försöka kanske komma till lägenheten före Jennie, min sambo, så Gibsons lukter finns där när Rulle kommer.. Det löser sig!

:)
Gibson tar en vilopaus i snön.

Nu ska jag iallafall gå och lägga mig så jag orkar med morgonpromenaden, det är underbart att vara hundägare för nu är det faktiskt roligt att gå ut och gå på morgonen och jag är ute längre än jag behöver för det är faktiskt roligt att promenera!

God natt, Gibz har redan somnat för länge sedan bredvid mig.
/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: