2010-03-16
 11:21:32

Jag ska bättra mig!

Jag har verkligen inte orkat med bloggen, jag har inte haft någon lust. Jag är väl ingen tvättäkta bloggare, haha. Det har hänt en del men jag kommer absolut inte komma ihåg allt sen senast jag bloggade och jag har inte heller tid att skriva exakt allt eftersom det skulle bli ett ganska långt inlägg.

De största händelserna är väl att SJ klantat sig rätt rejält, jag överväger att polisanmäla dem. Mer om det kommer senare. Jag har varit hemma på sportlov och Gibson lyckades åka på en sväng med kennelhosta, som tur var bara lindrigt så det gick över fort och nu är det bara karenstiden kvar. Han har dessutom stukat vänster framben, antagligen på vår isbana till väg hemhemma, men det har blivit mycket bättre säger mamma. Men Gibson gillar inte riktigt att han inte får leka med Smulan (karenstid...) eller springa och skutta så mycket eftersom en stukning tar några veckor att läka. Mamma har fått lite tips på hjärngympa som Gibson kan få göra så han gör någonting åtminstonde.

Jag har även börjat min praktik, därför är Gibson kvar hemma hos mamma. Jag har praktik på Deje Veterinärpraktik, en jättemysig liten klinik som dessutom har beteendekonsultationer. Det är bara Hanna och Charlotte som jobbar där och de är supertrevliga så det är toppen! Men jag saknar min plutt! Jag hade kunnat ha honom i Adams lägenhet på dagarna och gå ut med honom på lunchen men det kändes bättre att ha honom hemma så han får mer sällskap och dessutom har detta verkligen höjt min motivation till att träna. Jag håller på att läsa "Kontaktkontraktet" av Eva Bodfält som jag ska använda i Eget Moment 1 i skolan och jag blir verkligen inspirerad. Men det är svårt, för jag har varit med Gibson varje dag i 2½ månad och nu har jag varit utan honom i en vecka och det är en kvar. Mamma säger att hon märker att han saknar mig också, det är inte lätt inte..

Vi har också köpt samma mat som han haft förut men i större kulor, och det gillar han! Han började äta mycket bättre direkt, precis som att han sa "Jag är för stor för sån barnmat!" men det är jättebra för nu ska jag göda upp honom. Han gick ju ner en del i början eftersom det var så mycket stress och saker som hände. Men det lär inte bli några problem att göda honom, hemhemma är det Ulf som smyger ner korv och sånt till honom - i matskålen eftersom han inte får ge honom något vid köksbordet. Här i Forshaga är det både den ena och den andra som bjuder på lite allt möjligt om jag ger klartecken och sålänge de följer mina 'regler' så är det helt okej att de ger Gibson små godbitar.

Vad gör jag på kliniken då? Jag har ju inte direkt det jobbigt eftersom schemat är väldigt slappt. Jag jobbar 9-17 Måndag, Torsdag och Fredag, är ledig på Onsdagar och på Tisdagar jobbar jag 15-20. I början fick jag mest lära mig hur allt gick till, hur man gör och titta på undersökningar och kastrationer men snabbt fick jag utökat ansvar och jag är nu lite av en assistent. Jag får hjälpa till vid undersökningar, lägga in patienter i datorn, ta hand om kvitton, ta betalt, göra iordning vaccin, ordna med posten, hjälpa till vid kastrationer (oerhört många nu på våren!!), hämta in patienter, ta hand om kastrationspatienterna, städa m.m.

Förra tisdagen var jag även och röntgade mina knän eftersom jag haft ont sen slutet av sexan ungefär. Det har på senaste tiden blivit värre och på friluftsdagen med skolan åkte jag så mycket längdskidor att jag överbelastade knäna. Jag blev ordinerad massor av vila (lättare sagt än gjort när man måste gå en bit vart man än ska i skolan). Jag har även lite vatten i knäna och knäskålarna är sneda och verkar inte sitta fast som de ska eftersom man kan röra de för mycket i sidled. När jag överbelastade knäna lyckades jag även på blåmärken på den sidan av knäna jag inte slagit i - stora blåmärken som gjorde fruktansvärt ont. Vissa dagar kunde jag knappt gå. De försvann i takt med att jag vilade men nu har det kommit nya blåmärken utan att jag gjort något - mitt på knäskålarna. Förstår inte hur det går till men förhoppningsvis visade röntgen någonting. Jag ska ringa vid 13.30 och höra vad läkaren sett för något.

Idag ska jag också ringa till Solstaden och beställa en tid för höft- och armbågsröntgen till Gibson som jag ska åka hem och hämta i helgen. Det ska bli skönt att få det  gjort så jag har intyg på att han är frisk även där. Sen får vi se om mamma kommer upp med Gibson på fredag eller om jag ska åka hem och hämta honom. Det hade varit trevligt att slippa åka men det ska ju fungera med bil och så, så vi får se om mamma löser det eller inte.

Jag tror att jag har fått med de flesta stora händelserna nu, det blev ganska långt ändå ser jag... Jag ska lägga upp lite filmer så har ni någonting att titta på, dock är de ett par veckor gamla men det är på Gibson iallafall :)

Ha det bra nu i vårvärmen, solen skiner och fåglarna kvittrar. Underbart!

/Sandra & Gibson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: